Planejant nous reptes de cara la temporada ciclista, em decideixo a escriure una serie de post amb els projectes que m'agradaria dur a terme amb els meus companys de Fred Frontal.
El primer d'ells és El Cim de la Bonette:
Carretera construida per Napoleo III per unir Niza i Briançon l'any 1861 passava força més avall pel Col de Resteford a 2651 m, no va ser fins el 1961 que varen construïr l'actual carretera, primer fins el Col de la Bonette i després ampliant-la amb un llaç que passava pel costat del Cim de la Bonette a 2802 m d'alçada. Tots coneixem els francesos que els agrada ser els millors, tenir el millor i a sobre creure-ho.
És la carretera pavimentada amb entrada i sortida per diferents rutes (o sigui el que entenem per un coll) més alta de França i malgrat el que diu el cartell la segona més alta d'Europa, titol que té el portal sud del túnel de Tiefenbach (2.829 m). La carretera més alta d'Europa asfaltada o no és el cim del Veleta a 3301 m però aquesta no té la categoria de coll ja que és puja i es baixa per la mateixa carretera.
Altimetria del Col per la vessant de Juasiers
Classificada en el Tour del 1993 com a HC ha estat pujat 4 vegades l'última el 2008 i té el récord d'alçada en aquesta cursa.
Dedicat al German Bueso que avui fa anys!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada